Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

lördag, augusti 26, 2006

Att ta en risk...

Idag bloggade Emma om Göteborgs-Postens partiledartest, där man kan riskera sitt politiska självförtroende. Det är ett lite småspexigt test där man skruvar till frågorna lite lekfullt. Mitt resultat blev följande:
Har du skägg och är du från Norrland? Annars är det nog det enda som skiljer dig och språkröret Peter Eriksson åt.
Du är en person som tar stor plats, både socialt och i arbetet. Du har ett stort engagemang och ser till att fokusera kraften där det behövs. Andra får tänka på formerna. Miljötänkandet är centralt i ditt liv och landet går före staden.
Det var med en viss bävan jag fyllde i testet - tänk om jag liknat rikskommunalrådet Persson eller bäst-i-klassen Rainfeldt. Var skulle jag då ha gått och gömt mig?