Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

onsdag, juni 11, 2008

Bibendum

Bibendum, ja så heter egentligen Michelingubben som enligt NA tydligen har rests vid norra infarten utanför Hallsbergs Gummi. Vacker är den inte - och därtill sex meter hög. Förhoppningsvis kan bristen på skönhet kompenseras av en viss mysfaktor.

Men man får inte ta namnet Bibendum på för stort allvar bakom ratten när man åker förbi, eftersom det på latin betyder Nu ska det drickas!

Etiketter: , ,

2 Comments:

At 6:21 em, Blogger Emma Grön said...

Gah! Misstag!
Jag tycker inte att storföretags varumärken borde klassas som konst.

 
At 6:25 fm, Blogger Peter Kjellman said...

Konst - ja, det kan ju vara värt en egen diskussion. Men som jag förstått det står gubben på däckfirmans egen mark. Det är annars ett ganska färglöst industriområde, och det är ju sympatiskt att firman hittar på detta för att pigga upp lite i sin omgivning.

 

Skicka en kommentar

<< Home