Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

lördag, mars 01, 2008

Mer reaktioner på Maria och Eu

Idag fastnade morgonkaffet i strupen: det lokala sanningsvittnet Nerikes Allehanda publicerar en en helsidesartikel med rubriken "Han kräver att språkrören tar time-out inför kongressen" och med ett foto på en bister Fredrik Persson, grönt kommunalråd i Örebro. Det må vara en sak att tycka att språkrören har fel om EU-frågan, men är det lämpligt att gå ut med stora ord i pressen och kräva "time-out"?

De här dumheterna hoppas jag att språkrören struntar i. De har lagt ett förslag och skrivit några artiklar om hur partiet enligt deras uppfattning borde ändra sin inställning i en viktig fråga. Det är obehagligt när man försöker införa åsiktsförbud. Inte trodde jag att vi gröna skulle komma på sådana tankar!

Etiketter: , ,