Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

tisdag, januari 01, 2008

Gott Nytt År!

Det här året börjar bra. Redan vid midnatt började enstaka snöflingor yra i luften, och nu på morgonen är i alla fall marken vitpudrad. Jag har saknat snön, och redan en liten antydan till snötäcke är ett glädjeämne. Förhoppningsvis kommer det mera!

Men igår fick vi ett mejl från vännen Günter i österrikiska Vorarlberg. Han bifogade en massa bilder på vinteraktiviter som gjorde oss barmarksnärkinkar gröna av avundsjuka. Nu gäller det att det kommer lika mycket snö och lika fint här hemma!

Här är en av Günters bilder. Jag tror att Alperna i bakgrunden ligger i schweiziska Rätikon.


Gott Nytt år på er alla!

Etiketter: , ,