Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

torsdag, februari 05, 2009

Intervjuad, del 2

Nu har jag läst reportaget som byggde på intervjun med NA häromdagen. Det mesta är OK, men detta har jag lite svårt att smälta: Kjellman stödjer kommunens S-majoritet i deras politik. Dessutom tillkom detta: Något blocköverskridande samarbete tror han inte på. Det jag sade som handlade om samarbete med S och misstron mot blocköverskridande samarbete var om rikspolitiken, där Alliansröran så snart som möjligt måste åka ut och ersättas av en rödgrön reda. Ty jag betonade flera gånger att regeringens laissez-fairepolitik eldar på den ekonomiska krisen och gör den långt djupare än vad den skulle behöva bli. Dessutom har ju borgarna valt att kriga mot de arbetslösa och inte mot arbetslösheten. Det gör det hela än värre.

Men vi stödjer inte S-styret i Hallsberg till 100% och vi är inte emot blocköverskridande lösningar härhemma. Där vill vi stå fria och föra en görn politik som främst syftar till att ge oss möjlighet att förverkliga de frågor vi valts att driva.

Etiketter: , , ,