Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

torsdag, januari 15, 2009

Att bomba FN, Röda Halvmånen och sjukhus

Bomberna fortsätter att falla över Gaza. Nu bombar israelerna FN:s högkvarter och Röda Halvmånens sjukhus med fosforbomber. Bland annat ska en barnavdelning på sjukhuset ha fått en direktträff.

Bild från Der Spiegel: En kvinna flyr ut ur FN:s livsmedelsförråd.

Omvärldens fortgående flathet mot Israels övergrepp är inte acceptabel. Israels regering och militära ledning måste ställas inför internationell rätt i Haag för brott mot krigets lagar enligt Genevekonventionen.


Bild från Daily Telegraph

Etiketter: , , , , ,

3 Comments:

At 1:24 fm, Anonymous Anonym said...

usa stödjer israel så mkt det är därför dom tror att dom får göra som dom vill.jag är såååååå arg.varför är alla tysta för????????

 
At 1:29 fm, Anonymous Anonym said...

det finns kanske inge olja där, därför som ingen bryr sig om dom stackarna.om det fanns olja då skulle väl alla "hjälpa" palestinierna, först usa.dom skulle skicka en massa trupper dit som dom gjorde med irak.
mitt hjärta blöder för folket där,stackars oskyldiga barn.må gud ge dom styrka.GOD BLESS

 
At 9:43 em, Anonymous Bertil Sörenson said...

Mitt hjärta blöder också för Gazas befolkning. Tänk om de kunde få en annan ledning som inte drog in dem i krig. Jag hoppas också att Hamas blir dragen inför domstol för krigsbrott: 10.000 raketer och granater rakt in i civila samhällen i Israel under åratal. Senast denna vecka (feb 2011) har två grövre raketer träffat hus i Beer Sheva, flera mil in i Israel. Denna idiotiska krigföring har dragit Gazaborna in i eländet. Jag blir så arg!!!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home