Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

torsdag, maj 25, 2006

Språkröret har förtydligat

Idag har Peter Eriksson kommenterat samma artiklar som jag kommenterade i tisdags. Så här skriver han: Men som så ofta blev tv-inslaget i TV4 om regeringsfrågan. I förrgår var det likadant när jag blev inbjuden till riksdagsjournalisterna. Det gick att göra en nyhet om utifall att det inte går att komma överens och hur det skulle kunna tänkas bli och i så fall med vem i ett andra- eller tredjehandsalternativ. Politiken är tydligen inte lika intressant. Allt överskuggande är frågorna och spekulationerna kring vem som ska regera med vem. Det är otroligt hur man kan koka en ny soppa hur många gånger som helst på denna fråga trots att både jag och Maria sagt samma sak i flera års tid. Inte en millimeter har vi ändrat på.

Jag är less på detta.


Det är tydligt att det inte främst är Peter E och Maria W som ständigt pratar regeringsfrågan, utan det verkar vara vissa medias käpphäst.