Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

tisdag, mars 25, 2008

Palestina

Anna Boo från Pålsboda är praktikant hos KFUM nere i Palestina, och bloggar om sina erfarenheter därnere. Jag rekommenderar varmt ett besök på hennes blogg Anna Boo. Hon ger en bild av tillståndet i Palestina som våra alltför Israelvänliga medier förtiger.

Jag var själv därnere som turist under mitten av 70-talet, och upprördes över behandlingen av palestinierna. Det som pågår idag är än värre, och Israel måste räknas som en av världens värsta förtryckarregimer med apartheid, rasism och rättslöshet på agendan. Hur länge skall världen tiga inför israelernas förbrytelser?

Etiketter: , , , ,