Peters gröna hörna

Från min Gröna hörna ska jag kommentera det som sker i världen och föra fram mina egna tankar. Det kommer att bli en blandning av högt och lågt, av vänligt och bitskt, av ytligt och djupsinnigt.

söndag, september 24, 2006

Mandatkalkyler

Idag har jag suttit vid köksbordet med penna, pappar och räknesticka. (Ja, jag tycker att räknedosa är så långsamt.) Jag har räknat mandatfördelningar enligt olika möjliga samverkanden vid valet till nämnderna i kommunfullmäktige. Ska vi vara ensamma så ligger vi pyrt till. Alltså måste vi hitta några andra som tjänar på att vi samarbetar med dem, samtidigt som vi själva får fördel av det. Vi har kontakter med de olika demokratiska partierna, och på något sätt ska det nog gå vägen. Kontakterna ger själ för optimism - men vi vet inte hur det blir förrän det varit val i det nya kommunfullmäktige.

1 Comments:

At 12:35 em, Blogger Johan Hellström said...

räknesticka är coolt.

 

Skicka en kommentar

<< Home